sábado, 26 de noviembre de 2011

22/11/11 – Recursos i estratègies TAC per a l’Educació Infantil

Avui s’han exposat diferents presentacions a l’aula que englobaven un gran repertori de recursos i diferents estratègies TAC que poden ser molt útils per a treballar amb infants d’Educació Infantil. Alguns d’aquests recursos són les pissarres digitals, propostes d’activitat JClic, el vídeo digital, programes d’enregistrament de veu, la càmera digital, el dibuix digital, el Bloc, els projectes telemàtics, etc. Tots aquests ens faciliten una incorporació de les TIC/TAC en el Currículum d’Educació Infantil i ens permeten treballar les diferents àrees de desenvolupament dels infants.

Trobo molt interessant haver dedicat una sessió per a compartir aquest material, ja que segurament, quan siguem mestres, ens seran de gran utilitat. Ara, doncs, ja disposem d’un gran nombre de recursos TAC i només ens queda pensar quin serà l’ús que els hi donarem quan les introduïm a l’aula com un recurs per a què es doni el procés d’ensenyament i aprenentatge.

És el mestre el qui ha de triar de quina forma durà a terme la utilització d’aquests recursos, és a dir, si seran els infants els qui de manera autònoma aprendran per sí mateixos (posar el racó de l’ordinador a l’aula i que els infants vagin experimentant amb ell tot sols), si serà el mestre el qui s’encarregui de guiar el maneig d’aquests recursos TAC (el mestre guiarà als alumnes quan treballin amb la pissarra digital), si s’utilitzaran com a mitjà de comunicació entre família i escola (crear un Bloc per a què les famílies puguin fer un seguiment i participar amb l’escola), si es realitzaran activitats més individualitzades (el mestre en un moment donat veu convenient reforçar unes activitats d’enregistrament de veu amb un infant que té dificultats de pronunciació) o si es treballarà de manera grupal (per grups els infants realitzaran dibuixos amb l’ordinador per tal de reunir-los en un mural per a la classe). Per tant, el mestre ha de saber com treure’n profit d’aquestes eines i veure quina és la més adequada per a cada moment. És molt important no oblidar que les TIC/TAC no són beneficioses per sí mateixes sinó que el que realment és interessant és la metodologia que se’ls hi aplica a aquestes.
Per últim, m’agradaria comentar com ha anat la nostra exposició a l’aula. Penso que realitzar aquest tipus d’exposicions orals per a compartir amb la resta del grup-classe és molt interessant perquè ens ajuda a millorar les nostres habilitats discursives, per a transmetre una informació que ha de ser entesa pels receptors presents a l’aula. Així doncs, trobo que hem estat capaces de sintetitzar prou bé la informació i que hem complert amb l’objectiu que ens havíem proposat, ja que hem explicat amb exemples en què consistien els recursos que ens proposava la lectura d’Aprendre a pensar i a comunicar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario