jueves, 26 de enero de 2012

26/01/12 - Continuem el nostre Portafoli de l'assignatura!


Ja estem a punt d’acabar les classes d’Alfabetització Digital i l’última empenta s’està notant. Ara només queda agrupar tota la tasca feta fins al moment. Així doncs, en la sessió d’avui que hem fet amb l’Àngels, hem continuat el nostre portafoli de l’assignatura.

Haig de dir que he tingut alguns inconvenients amb aquesta tasca. El disseny del portafoli ja està pensat i gairebé acabat, les tasques organitzades per parts de l’assignatura també, els diferents apartats estan enllaçats correctament (amb les seves URL desactivades, en cas que siguin documents pdf. o ppsx.), el Filezilla també respecta les diferents condicions que se’ns van explicar. Però, tot i així, quan introdueixo la direcció web en un altre ordinador, només se’m veuen els enllaços de pàgines web i no els dels documents. No ho entenc! Tot i que el més estrany és que quan obro el meu portafoli des del document que he anomenat com a indexluciapradas, el qual he desat a l’escriptori, sí que em funcionen els diferents enllaços, ja siguin web o no.

Un altre inconvenient amb el que m’he trobat, ha estat que quan obro un document desat i enllaçat amb un ppsx., aquest se m’obre amb pptx. (sembla mentida! però fins i tot l’Àngels ho ha pogut comprovar!). Fins i tot, hem mirat en les propietats del document i, efectivament, sortia amb el format ppsx. Per tant, encara no hem estat capaces d’esbrinar per què això ha passat.

Tot i que m’està portant algunes complicacions, en aquests últims dies faré tot el possible per a arreglar aquests errors que he anat observant. D’alguna manera m’hi haig d’ensortir! I, deixant de banda els inconvenients amb els que m’he trobat, penso que és molt interessant aprendre a fer un portafoli virtual, ja que a la xarxa és gairebé impossible perdre els teus documents i és una forma pràctica per a tenir-los sempre al teu abast.



A la fi, he pogut vèncer les meves dificultats de cara al Portafoli de l’assignatura. Em tenia molt preocupada, però he trobat quin era el problema: jo pensava que només el nom del document “indexluciapradas” havia d’anar en minúscules i sense espais, però m’he adonat que també, cadascun dels documents pujats al Filezilla havien de reunir aquestes condicions. Així doncs, he pogut comprovar que tots els links de la pàgina web s’obren adequadament.

L’únic problema que no he pogut acabar de gestionar encara té a veure amb el document JClic, ja que des del meu ordinador no em permet veure si l’enllaç funciona correctament perquè no tinc el Java instal·lat. Des de l’ordinador de la Universitat també vaig tenir problemes i és això el què em preocupa, perquè suposadament des de la Universitat si que es poden obrir els JClic. Per tant, en l’última sessió d’aquest curs abans de l’entrega final, em dedicaré a buscar solucions al respecte. 

EL MEU PORTAFOLI D'ALFABETITZACIÓ DIGITAL


No hay comentarios:

Publicar un comentario